I Magredi

PIC & TASTE FVG - Traditional picnic in the vineyard – I Magredi

“ A picnic in the DOC (Protected Designation of Origin) Friuli Grave area! ”

You will be immersed in the plain, among the vineyards that extend to the DOC (Protected Designation of Origin) Grave area crossing the Tagliamento river between the provinces of Pordenone and Udine.

The basket includes a Gourmet Menu for two, a rug and a guide of the Strada del Vino e dei Sapori (Route of Wine and Flavours).

At the moment of purchase, an identity document will be requested and will be given back on return of the glasses and empty bottle.

The duration of the experience is purely indicative and the picnic basket can be picked up until 6.00 pm.

The cost of the basket for two people is € 40,00.


20,00

Program

TRADITIONAL MENU (FOR 2 PEOPLE)

  • Bread rolls with Campagnolo Salami and San Daniele Prosciutto (raw ham), Prosciuttificio Prolongo
  • Cheese Latteria di Aviano
  • Seasonal fruit
  • Biscuits Sbreghe dellOca
  • 15% discount voucher on bottles of I Magredi and CaRonesca
  • Water
  • A bottle of white or red wine among those available of I Magredi and CaRonesca products
Discover I Magredi

L’ Azienda Agricola I Magredi è collocata nel cuore del Friuli Venezia Giulia, a San Giorgio della Richinvelda - frazione Domanins, nella zona DOC Friuli Grave. A fondarla nel 1968 Otello Tombacco. Suo figlio, Michelangelo, porta oggi avanti con amore la tradizione di famiglia. L’unicità della zona in cui l’azienda è ubicata è data dal suolo ricco di ciottoli portati a valle dai fiumi Cellina, Meduna e Tagliamento i quali hanno creato una fascia di terreno con un proprio microclima, con una propria vegetazione e ambiente, tanto particolare da essere chiamata “Magredi”. Il simbolo di questa terra, aspra e generosa nello stesso tempo è il sasso. I vini che nascono in questo territorio si contraddistinguono per la loro freschezza, aromaticità ed eleganza.


Follow I Magredi on social media: